4 maj 2012

PERSONLIGHETER PÅ ICA - MER OM MÄNNISKORS KÖPLISTOR

På Ica träffar man alltid på intressanta människor. Ja, även om man inte ser dem personligen, så träffar man på deras personligheter via deras köplistor som de "glömmer kvar" i kundvagnarna. Så var det förra gången. Då vågade jag på mig en personlighetsanalys och några funderingar.

Denna gången hade jag tappat min egen lista och jag försökte komma ihåg vad jag hade skrivit upp på den. Då dök denna listan upp. Den satt fast på en clip-board på vagnen där man skall sätta sin köplista, så den gick inte att missa. Jag skulle kanske varit lite djärv och köpt vad som stod på den listan. Hade inte ödet skickat denna lista rakt i nyllet på mig? Och hade jag inte tappat min egen? Betydde inte det något? Nej, jag var inte så djärv, och jag gillar förresten inte kassler och jag försöker låta bli glass och socker.
Men varför satt listan kvar? Kanske hon eller han ville imponera på någon? I så fall hade den en önskvärd effekt. Jag blev imponerad.

När jag ser denna fint strukturerade lista får jag nästan komplex. Kanske det är så man skall ställa upp det. I olika varugrupper. Jag har bara några viktiga saker uppställda. resten går på känn. Inte alls lika bra som denna perfekta människa.
Jag gör ingen personlighetsanalys denna gången, men nog skulle det vara kul.
Intresserad?

1 kommentar:

  1. Hehe, så skriver vi våra inköpslappar men också i ordning som de olika områdena kommer när man går runt.
    Alltså hygien först, grönt, sedan bröd osv.
    Men det är mer lathet, att slippa springa runt i stora Coop;)

    Visst kan man läsa mycket från listorna :)
    Organiserade, småbarnsfamilj, hälsomedvetna (trots sockret), husägare troligen (briketterna).

    SvaraRadera