8 aug. 2011

POSEIDON: I SKUGGAN AV EN JÄTTE

Det är inte lätt att vara najad eller sjöjungfru i skuggan av den store gubben som skymmer sikten för oss. Han var inte där från början (1927) utan kom dit först 1931. Vi hade några fina år ensamma och då tittade verkligen folk på OSS och inte bara på honom. Men vi har blivit vänner med åren. Vi är ju alla havets skapelser, och så har vi samma pappa, Carl Milles.

Jag har ålat mig fram till första parkett och har utsikt över Avenyn. Men hur många upptäcker lilla smala MIG?
När jag nu fått lite uppmärksamhet, får jag presentera mina kompisar runt det stora karet. KLICKA på bilderna så blir de större.













Och vi som är mitt i karet, under Poseidon, försöker som sagt synas -  i konkurrens med jätten.

Tjohej!

Jag gillar spruta vatten! Kom och kolla in oss alla. Även småfolket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar