29 mars 2009

ABSOLUT FODRAL


Absolut Vodka vann enorm framgång i USA med annonser som blev världsberömda.
Det centrala var flaskans form. Annonserna var kluriga och annorlunda.

Nu ägs Absolut Vodka av franska intressen. I julas såldes flaskorna i paljett-fodral, en ny annonskampanj och förmodligen också den framgångsrik.
Men vad göra med det där fodralet när flaskan är tom?
Här ligger ett väl sytt fodral, med dragkedja och svart foder och en botten av röd sammet. Som en liten väska.
Är det så billigt att låta någon sy upp detta fodral att det är meningen att det skall slängas?
Kan man sy om den till något? Aftonväska? Hundklädsel?
Man vill ju inte slänga något som en person sytt med sådan skicklighet.
Man vill ju visa den personen en viss respekt...
Nu vet jag!
Jag lämnar fodralet till min påhittiga kompis Anna på Stickfrossa. Om hon inte kommer på något så kan ingen.
Då har jag liksom lämnat över ansvaret...

1 kommentar:

  1. Langa hit den baby! Först min ett tag och sedan kommer den åter! Ett mission för mig!

    SvaraRadera